torsdag 24. februar 2011

Formal stilform

Nå er vi så heldige som har Gøril som vikar! Hun skal lære oss mer om den formale stilen. I den annledningen skal vi lage bukett, dekorasjon og en mappe som skal vise hva vi har lært disse ukene. Jeg har begynt med skisser og arbeidsplan. (Dette skal komme med i mappen, som jeg vil legge ut hær når jeg er ferdig.)

Jeg tror jeg tok det litt lett på oppgaven med å lage formal bukett igjen som skulle være strengere i formen, og være orntlig formal! Her er litt bilder av hva jeg har gjort:
 Her har jeg brukt svarte pinner som lagde formen, og med ornithigalum samlet i ett strengt punkt. I bindepunktet har jeg en nellik og typha-gress som jeg har krøllet på. De bestemte jeg meg for å trekke lengre ned for å gjøre det strengere og for å ikke la det bli dekorativt.
 Valgte å tilføre en anthurim for å skape mer kontraster, og ikke la det bli så tomt i midten av buketten.
Her testet jeg ut hvordan det var å jobbe med en hel grein med cymbidium. De blir veldig fort dekorative.. Så det er nok ikke det letteste å  jobbe med når det skal være formalt.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så bra!! Gleder meg til å få se mappen din:)