onsdag 2. februar 2011

Dekorert krans

Mandag skulle vi begynne på krans. Vi hadde en sypress krans, som vi lagde ett punkts dekorasjon på.
Typen var en romer krans med skråprofil. Vi jobbet ut fra latinarkorset, så den ene siden skulle være litt lengre enn den andre, og sidene jobbet vi litt mer rundt med, slik de ikke kom ut fra formen. Skal vise litt bedre med bilder!


Her har vi hulet ut oasisen på undersiden, og festet den med tykke blosmtertråder som vi først tog gjennom halmringen, for så å feste stramt på toppen. For at ståltråden ikke skal gli gjennom hele oasisen, brukte vi pinner som vi la på sidene. Kjorte også i 2 pinner på skrå i oasisen for at den skulle sitte orntlig godt fast.
Her har jeg puttet i eucalyptus for å dra ut linjene, galaxblad og sypress.
Her har jeg tatt i toppblomstene som var noen flotte roser i en rosafarge. For å dra ut linjene har i greinroser som er i samme farge som de andre rosene. Til mellomstikk har jeg brukt brudeslør.
Her er kransen liggende. Dekorasjonen skal dekke 1/3 av kransen. Brukte også lyse lilla cryssanthemum i dekorasjonen. De var en flott kontrast til det hvite og rosa. Brukte også nelliker for å få en overflate kontrast, og som dekket godt aosisen.
Her ser du klart at dekorasjonen er lengre på den ene siden enn den andre. Jeg jobbet ut fra latinarkorset, men hadde ikke så strenge linjer.

Er veldig fornøyd med denne kransen jeg har laget. Det var litt arbeid til å begynne med med festing og slikt. Men det er bedre den holder, enn at den skulle ramle fra hverandre. Synst jeg jobbet fint med kontraster og hadde en fin harmoni i arbeidet.

Du kan se inn i arbeidet, det er frodig, og det er mye blomstrende materialer. Jeg valgte å jobbe i disse fagene for å få en fin helhet og et godt estetisk arbeid.

Har jobbet mye med runde former, så her er kontrastene i små og store. Har rue overflater, mot matte, slørette, rette og delikate.

KOMPETANSEMÅL:
-Planlegge, gjennomføre og vurdere eget grunnleggende arbeid med ulike råvarer.
-Bruke verktøy, materiale og teknikker på føremålstenleg og forsvarlig måte.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

En flott dekorasjon på krans og menge fine bilder. Super dokumentasjon du har;)))