tirsdag 5. oktober 2010

Kreativt arbeid med Tommy Eide

Vi har vært så heldige som har fått besøk av Tommy Eide, en av Norges beste blomsterdekoratører! Han skal jobbe med oss hele denne uken å lære oss hvordan vi kan jobbe annerledes med form og billige materialer. Mandag 4.10 lagde vi først en form med en spiralteknikk av vikletråd. Denne formet jeg senere til en skål. Det var utrolig kjekt å få lære denne teknikken.


Etterpå surret vi vikletråd rundt en vannpropp. Først brukte vi stifteteknikken, før vi surret et tykt lag. For å lage et eget preg på den, lagde jeg en slags krage jeg hadde på toppen, med samme teknikk som dette fatet jeg lagde.



Til slutt lagde vi dyr av gress og ståltråd. Utrolig stilig :) Her surret vi bare sammen gress, formet det til hva slags dyr vi ville. Jeg lagde et slags fantasidyr. Øyenstikker eller noe sånt.



Lagde også en fisk av grønn blomstertråd. Den bare surret vi sammen, og formet i hendene til en fisk.


Syns dette har vært en utrolig flott dag. Lært mye nytt og mye inntresangt jeg tror jeg kan ha nytte av senere. Nye teknikker som var spennende. Utrolig kjekt. Tommy er så flink, og det er litt stas å få lære av en av Norges beste dekoratører.



1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så flotte arbeider du laget, Marie. Kjekt at du synes det har vært lærerikt:)