onsdag 29. september 2010

Hortensia bukett

Hortensia er en sesongblomst som kommer på høsten. Nå fikk vi muligheten til å bruke den før den ikke kommer før til neste år. Brukte en blå/lilla hortensia som jeg brukte som base. Hadde 3 grønne nelliker oppi. For å holde formen og gjøre den større brukte jeg eucalyptus, buplerum og limonium.



Kompetansemål:
-bruke materialer på en økonomisk måte

Ideutvikling:
Vi skulle bruke en hortensia hver, som vi skulle bearbeide. Jeg brukte derfor buplerum og eucalyptus for å gjøre den større og holde formen. Brukte også 3 grønne nelliker for å få fargekontraster og to bjørnegress som jeg bare formet i en rund form og plasserte de på den ene siden.

Egenvurdering:
Jeg liker veldig godt hortensia, og lave,tette, runde buketter, så jeg syns det var kjekt å lage denne type bukett.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Kjempefin :) Så flink du er